Gastroskopi İşlemi Nasıl Yapılır?

Gastroskopi, yemek borusu, mide ve oniki parmak bagırsagˆının ic¸inin direkt olarak go¨zle incelenmesidir. Sorunun daha iyi anlas¸ılması ve gec¸ kalınmaksızın c¸o¨zu¨mu¨nu¨n sagˆlanması ic¸in yapılır. Rad- yolojik yo¨ntemler ile ortaya konamayan hastalıklar Gastroskopi ile kolayca tespit edilebilir.

Gastroskopi işlemi nasıl yapılır?
Bu işlem, boğazınızın ağrı ve rahatsızlık duymaması için bir sprey yada bir jelle uyuşturulması ve çoğunlukla sakinleştirici bir ilacın verilmesi ile yapılmaktadır. Bu nedenle her konuda olduğu gibi, son teknolojik olanaklarla, endoskopik tetkik artık hastalar için sıkıntılı bir araştırma yöntemi olmaktan çıkmıştır. Bu şekilde 5-10 dakikalık bir süre içinde mevcut olabilecek hastalığınızın tanısı konulabilecektir. Hastaların bazıları işlem sırasında hafif huzursuzluk hissettiklerini belirtirken, büyük bir bölümü işlem sırasında uyuya kalmakta ve işlemi hatırlamamaktadırlar.

Gastroskopi işlemi hakkında merak ettiğiniz her şey bu videoda, Opr. Dr. Hakan Bozkurtoğlu'nun anlatımıyla sizlerle.

Gastroskopi öncesinde düzenli olarak kullanılan ilaçlar alınabilir mi?
Kalp, tansiyon vb. ilaçların büyük bir çoğunluğu alınabilir. Ancak, romatizma ve ağrı kesici ilaçlar, KANI SULANDIRAN İLAÇLAR (Aspirin®, Coraspin®, Ecoprin®, Dispril®, Coumadin®, Heparin®, Plavix®, Pradaxa® vb.), insülin, demir preparatları veya antibiyotik kullanıyorsanız doktorunuzu uyarınız. Ayrıca mutlaka allerjileriniz konusunda doktorunuzu uyarınız.

DOSYALAR

E-Posta

DRHAKANBOZKURTOGLU
@2018 Tüm hakları saklıdır.